اصفهان،اتوبان شهید دستجردی،مجموعه‌ی سیتی سنتر،طبقه‌ی سوم و چهارم 0315393 info@cuoi.ir

cuoi

اختتامیه دومین جشنواره ملی مجریان و سخنوران بر سمند سخن

شهریور 31، 1402

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی اصفهان سیتی سنتر، دکتر کوروش محمدی، رئیس مرکزعلمی کاربردی سیتی سنتر اصفهان در آیین اختتامیه جشنواره دو روزه ملی مجریان و سخنوران بر سمند سخن که همزمان با گرامیداشت 29 مهرماه روز شعر و ادب ملی ایران و بزرگداشت مرحوم استاد شهریار برگزار شد، با ابراز خورسندی از سطح این رقابت ها، تلاش دست اندرکاران و داوران، حضورکودکان و نوجوانان و خانواده های آنها از استان های مختلف کشور را ارزشمند خواند و گفت: امروز ایرانی یکپارچه هستیم و حضور شما بعنوان نمایندگانی از سراسر کشور برای ارائه آثار ارزشمند هنری و سخنوری را ارج می نهیم.
او با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادوخاطره شهدای دفاع مقدس که ایرانی گونه در طول دوران دفاع مقدس از میهن خود دفاع کردند، از دکلمه هایی که در وصف آن دوران و رشادت های حاج قاسم سلیمانی بود و دیگر اجراهای زیبای کودکان و نوجوانان قدردانی کرد و گفت: رتبه و نمره این رقابت ها حاصل تلاش تلاش و نشاندهنده ارزش هایی است که شما برای این سرزمین خلق نموده اید.
دکترمحمدی در استقبال از حضور قومیت های مختلف در اصفهان با پوشش لباس های محلی استان خود، بیان کرد: پوشش لباس های محل اقامت شما نماد اصالت، ارزش و احترام به فرهنگ و قومیت ایرانی و اسلامی است.

در ادامه، علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی مجریان و سخنواران بر سمند سخن، استقبال کودکان و نوجوانان و خانواده ها از جشنواره را ارزشمند خواند و اظهار کرد: سال گذشته، اولین جشنواره را اجرا کردیم و پس از آسیب شناسی ها، سعی کردیم با رفع نواقص جشنواره امسال را مطلوبتر برگزار نماییم. امسال نیز مواردی را شناسایی کردیم و آنها را برطرف خواهیم نمود.
نصراصفهانی با بیان آنکه لازم است در برنامه ها مسیر راه کودکان و نوجوانان را هموار سازیم و در جهت مثبت آنها را هدایت نماییم، تلاش برای بهتر شدن و پربار بودن برنامه های سخنوری و جشنواره های آتی را از اهداف دست اندرکاران عنوان کرد. او افزود: غفلت و کوتاهی در این عرصه موجب سرکوب و عدم شکوفایی استعدادها می شود در عین حال که توجه و تقویت استعدادها منجربه شکوفایی و اتفاقات بزرگی برای آینده فرزندان این مرزوبوم می گردد.
رئیس شورای سیاستگذاری دومین جشنواره بر سمند سخن حضور و حمایت خیریه شجره طیبه، آکادمی سخن و دیگر نهادها در این مراسم را مغتنم شمرد و در صحبت از فعالیت های شجره طیبه در حمایت از نخبگان و فراهم کردن امکانات ادامه تحصیل برای آنها، خاطرنشان ساخت: برخی از دانش آموزان و دانشجویان که محروم از دسترسی به امکانات تحصیل بودند، امروز با حمایت های مجموعه شجره طیبه توانسته اند رتبه های برتر علمی و دانش اندوزی را کسب نمایند.
در بخش دیگری از این مراسم، از لوگوی دانشگاه علمی کاربردی و لوگوی بر سمند سخن رونمایی شد.
فائزه فتاحی، رئیس جشنواره با اذعان به تاثیر برگزاری این جشنواره در ارتقای فرهنگ و جایگاه سخنوری، گفت: به همت دانشگاه علمی کاربردی، شورای سیاستگزاری، دبیران اجرایی، مسئولان کمیته ها و هیات داوران، جشنواره امسال بسیار مطلوبتر از سال گذشته برگزار شد.
فتاحی، استعدادیابی و مهارت افزایی را از اهداف اصلی خود عنوان کرد و توضیح داد: زمانی که بتوانیم خوب صحبت کنیم، ارتباط موثر و موفق تری برقرار می کنیم که می تواند بر کیفیت زندگی و دیگر فعالیت های ما تاثیرگذار باشد.
سپس، فریبا علومی یزدی، عضو هیات موسس مربیان فن بیان کشور با ابراز قدردانی از تلاش همه افرادی که برگزاری این جشنواره را محقق ساختند، خطاب به کودکان و نوجوانان تاکید کرد: توجه به حق شناسی و قدردانی از کسانی که در بهبود زندگی شما موثر بوده اند و ارج نهادن به این صفا و صمیمیتی که بین شما ایجاد شده است را باید توسعه و گسترش دهیم و با بهره گیری از فنون سخنوری، به رشد و پیشرفت افراد کمک نماییم.
موسس و مدیرمسئول آکادمی سخن افزود: اکنون بستری ایجاد شده است که امکان کشف توانمندی ها و استعدادها فراهم شده و جشنواره سخن نیز فرصتی برای ارزیابی و شکوفایی استعدادها و پتانسیل ها برای رشد و نمو است که باید در برگزاری مطلوب تر آن همت بیشتری بگماریم.
در پایان این مراسم، از داوران، دبیرها، مشاورها، مجریان و مسترمجریان، مسئولان کمیته ها و دیگر دست اندرکاران تقدیر شد و در ادامه، بیانیه هیات داوران قرائت گردید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!