اصفهان،اتوبان شهید دستجردی،مجموعه‌ی سیتی سنتر،طبقه‌ی سوم و چهارم 0315393 info@cuoi.ir

رشــته های تحصیلی

کارشناسی حرفه ای

مدیریت هتلداری

مدیریت هتلداری

نیاز امروز صنعت هتلداری کشور به تربیت نیروی انسانی در سطوح مدیریتی است و نظام دانشگاهی مهارت محور کلید پاسخگویی به این نیاز است. با ورود به عرصه رقابت بخصوص در مقایسه با آنچه که در سایر جوامع منطقه ای یا بین المللی وجود دارد. بنظر، راهی طولانی و سخت پیش رو می نمایاند. اما با اندکی تلاش و استفاده درست از پتانسیلهای موجود بستری فراهم میسازد که نه تنها گوی رقابت را می رباید بلکه خود عامل رقابتی حداقل در حوزه های مرزی را دست یافتنی می سازد. این بستر در دو دهه اخیر توانسته هم گردشگر داخلی را ترغیب و هم گردشگر خارجی را کنجکاو نماید. لذا اکنون ارتباط صنعت و دانشگاه بیش از هر زمان دیگر این موقعیت را پیدا کرده تا بازار رقابت را رونق بخشیده و توسعه اقتصادی را با شعار حذف صادرات نفتی فراهم سازد.

این دوره مشتمل بر سلسله دروسی است که امکان ارتقاء سطح دانش و مهارت نیروهای مورد نیاز صنعت را نه تنها تامین بلکه زمینه های اشتغال را بهینه سازی میکند. علوم مورد وصف در این دوره نیازهای مهارتی یک مدیر را نشانه گرفته و وظایف او را در قالب حرفه ای تشریح میسازد و این امکان فراهم میگردد تا در بخش عملیاتی آن را تجربه کند

معماری طراحی محیط داخلی

معماری طراحی محیط داخلی

انسان در روند حیات اجتماعی خویش نیاز خود را در ابزار و عملکرد آن معطوف نموده تا عصر حاضر که انسان ، چه در درون فضاهای کالبدی و چه در برون فضاهای آزاد، نقش اساسی خود را ایفا مینماید. انسان بدون چنین گرایشی مفهوم تمدن و فرهنگ را گم می کند. در عصری که کلیه علوم و فنون طی تکامل خویش به تفکیک رشته ها و حتی زیر پایهها و مویرگ های تخصصی را نموده ، تعاریف و مشخصات ویژه هر یک را به جامعه بشری عرضه داشته است. انسان بر روی ماوای فیزیکی خود و درون کالبد زیستی نیاز به انتظام و بهره بری هر چه بیشتر فضاهای محیطی دارد . با این نگرش ، نیاز واقعی و پایگاه علمی، هنری و انسانی رشته معماری داخلی در فرهنگ امروزی جامعه کاملاً محسوس می باشد. در این قرن که حرمت و کرامت انسان شرط انتظام علمی و مذهبی هر جامعه است، لذا جامعه میتواند بر حسب آگاهی و تکامل خویش موجبات رفاه و آسایش برای همگان فراهم سازد و انتظام تربیت آن را بر عهده گیرد . با توجه به مراتب فوق وجود دانشگاه برای آموزش معماری داخلی از اخص نیاز جامعه می باشد .

دوره کارشناسی حرفه ای معماری طراحی محیط داخلی یکی از دوره های آموزش عالی و هدف آن تربیت افرادی است که بتوانند فاصله تخصصی بین معمار و سطوح پایین تخصصی را در کارهای اجرایی معماری پر نماید و در زمینه طراحی به عنوان کارشناس معماری همکاری نمایند اگر معماری راحت سازی فضای زیستی انسان هاست ، معماری داخلی اخص موضوع است . باید بپذیریم که معماری قادر به پوشش تمام شقوق تخصصی خود نیست و آن چنان که در تمام جوامع پیشرفته تحت عنوان کاراییها و یا گرایشهای مختلف مطرح است در ایران هم با توجه به توسعه علمی چاره ای جز قبول حقایق و اجرای آن نداریم با نظری اجمالی به دروس تفضیلی این رشته حداقل توانایی که بر آنان می توان قایل شد به قرار زیر است :
الف ) انتظام هنری پوسته های درون زیست کالبدی مانند :
منازل مساجد، فروشگاه ها، هتلها ، فضاهای مذهبی، بیمارستان ها ، فرودگاه ها و ...) ب ) انتظام هنری با سازههای سبک در کاربردهای زیستی مانند : بناها با سازه های سبک پارکها نمایشگاه ها، یادبودها و ...) از نقطه نظر هویت ملی معماری ، اقل موضوع این که اگر در گذشته مسجدی با بنایی احداث می گردید گچ برها . مقرنس کارها ، معرق کارها و ...... به همراه معمار و هنرمندان دیگر شقوق معماری بنا را به این پایه که هست رسانیده اند و اگر کلیت یک بنا را یک اثر معماری بنامیم انتظام هنری پوستههای درون کالبدی آن بنا به مراتب سهم بیشتری از انتظام پوسته ای آن بنا را داشته و در حال حاضر هم در ساختمانهای امروزی دارد به عنوان مثال در یک هتل انتظام هنری کالبدی مانند ( ورودیها فضاهای انتظار، اطلاعات، سالن اجتماعات، سالن ناهارخوری، راهروها، اتاق ها و سرویس ها، نماهای داخلی و خارجی، نورها، رنگها کفها ، انتخاب مصالح و ....) به مراتب هزینه دارتر و زمان بر تر از طرح کالبدی آن هتل را دارد که قسمت نخست از وظایف و مسوولیتهای معماران داخلی می باشد. اگر میانی ارزشی معماری با انتظام عملکردی را بیشتر از دیگر شقوق فعلی گروه معماران در جهان بدانیم به نظر می رسد که ریشه های انتظامی عملکرد شکل پذیری را باید از معماری داخلی جهت رسیدن به فرمهای عملکردی معماری دانست. دوره آموزشی کارشناسی حرفه ای رشته معماری داخلی یکی از دوره های آموزش عالی است که هدف از برگزاری آن تربیت نیروهای متخصص و آشنا به مبانی علمی معماری داخلی است. این علم شناخت خصیصه های عملکردی و تأثیر ابزار به انسان است که بخشی از آن در قالب سرفصلهای هنری مانند نقاشی، مجسمه سازی و .... ) و آنچه با حجم و ... است.

مدیریت گردشگری

مدیریت گردشگری

توجه به صنعت گردشگری به عنوان یکی از ارکان توسعه و یکی از محورهای اصلی پرداخت شده در برنامه توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی از یک سو و تحولات لحظه ای و افزایش سطح ارائه خدمات در نتیجه ارتقاء انتظارات دریافت کنندههای خدمات در این صنعت فراگیر از دیگر سوی ایجاد نگرش علمی و حرفه ای را الزام آور می نماید. حضور فعال مثبت و موثر شاغلین در صنعت گردشگری در سطوح مدیریت و برنامه ریزی افقهای روشنی را در اعتلای اهداف و برنامه های توسعه در این بخش نمایان خواهد ساخت.

دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت گردشگری زمینههای آشنایی علاقه مندان را به مباحث جدید روز و روز صنعت فراهم ساخته و در عین حال ورودیها در سطوح مدیریت و برنامه ریزی توانمند خواهد شد تا تصدی امور مربوطه را به نحو شایسته عهده دار گردد. تامین نیروی انسانی مدیر و مدبر در کلیه بخشهای اجرایی صنعت گردشگری از جمله اهداف این دوره بوده است.

طراحی گرافیک رسانه های چاپی(ناپیوسته)

طراحی گرافیک رسانه های چاپی(ناپیوسته)

فرهنگ و هنر به سان موجود زنده در طی زمان تغییر میکند و خود را با زمانه و آهنگ روز هماهنگ می سازد. هرچند فرهنگ بر اساس باورهای پیشین خاطره قومی اندیشه ورزی و تحولات فکری و رفتاری به مثابه یک متن در یک بستر و زمینه تاریخی مفهوم می یابد هنر اما در بردارنده قدرت ،خلاقیت ایده پردازی پرورش ذوق و احساس به همراهی علم و فناوری یارای تغییر جهان را پیدا می.کند هنر گاه به مثابه رسانه (Medium) از طریق رسانه ها (Media) به کار گرفته میشود. رسانه در بطن خود حاوی پیام است و هر پیام نیازمند گیرنده و فرستنده از این رو رسانه همواره در برابر مخاطب و در یک بستر ارتباطی معنا پیدا میکند رسانه چاپی ارتباط مستقیم با ارتباط تصویری و فناوری چاپ دارد از این رو دارای پیام است و رسانه های گروهی نقش انتقال پیام را به عهده دارند. صرف تبلیغ لزوما منجر به ارتباط نمیشود چه اگر تبلیغ از نظر محتوای پیام دارای پیچیدگی یا توهین باشد یا اثر اجرای بی کیفیتی داشته باشد به ضدتبلیغ تبدیل می شود.
این دوره آموزشی مجموعه ای از دروس عملی و نظری است که فرد را برای کسب توانمندیهای شغلی طراحی گرافیک و مدیر هنری و مدیر تولید و مدیریت رسانه های چاپی آماده میکند

و اهداف دوره عبارت است از : نظارت درست بر آثار گرافیکی از آغاز تا پایان از طریق تقسیم کار دقیق بر مبنای دریافت ها و تجربیات ارتقای کیفی سطح سفارش ها از طریق آموزشهای کلیدی به دانشجویان این رشته تربیت طراح گرافیک مدیر هنری مدیر اجرایی چاپ و ....

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!